ویژگی های یک طراحی لوگو خوب د چیست؟
شرکت PTS
ویژگی های یک طراحی لوگو خوب د چیست؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 857 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )
ویژگی های یک طراحی لوگو خوب د چیست؟

لوگو باید به سرعت قابل تشخیص باشد
لوگو باید در حالت سیاه و سفید و تک رنگ نیز خوب دیده شود
لوگو باید دارای اجزائی هماهنگ باشد
لوگو باید مفهومی ناب در بطن خود داشته باشد
لوگو باید خلاقانه و متمایز باشد ( مشخصه بارز هر لوگو تمایز و عدم شباهت آن به لوگویی دیگر است )
لوگو وقتی چرخانده یا برعکس می شود باید قابل تشخیص باشد
لوگو بهتر است با کمتر از چهار رنگ طراحی شود
لوگو باید دیدی جامد داشته باشد و از المانهای بکگراندی بپرهیزد
لوگو باید حاوی رنگهایی زنده و منتقل کننده انرژی باشد
لوگو باید هوشمندانه و بر پایه پیامی حساب شده طراحی گردد
لوگو نباید هیچ چیز اضافی در خود داشته باشد
لوگو باید در کشوری مثل ایران با قوانین مربوطه منطبق باشد تا بتوان آنرا ثبت نمود
لوگو باید به گونه ای اجرا شود که توسط افرادی با سواد گرافیکی پایین نیزقابل درک و یا به یاد ماندنی باشد
لوگو نباید از تشکیل چند لوگوی دیگر بوجود آمده باشد
لوگو باید در حالت تغییر اندازه نیز بخوبی قابل تشخیص باشد
لوگو باید از لحاظ زمانی کاملا منعطف و با آینده نیز کاملا سازگار باشد
لوگو بهتر است از جلوه های ویژه استفاده نکرده باشد
لوگو باید ساختاری منسجم و معین داشته باشد
لوگو نباید دارای جزئیات پیچیده باشد
لوگو باید با مکان های مختلف و فرهنگ های گوناگون سازگار باشد
لوگو بهتر است برای فعالیت های جدی تر از خطوط صاف و برای امور کمتر جدی از خطوط نرمتر استفاده کند
لوگو باید دوست داشتنی و تقریبا همه پسند باشد
لوگو باید در مرحله اول روی کاغذ پیاده و سپس وارد کامپیوتر شود
لوگو باید سادگی خود را حفظ کند
لوگو نباید منحرف کننده باشد
لوگو باید متعادل و خوش ترکیب به نظر برسد
لوگو بهتر است حاوی بیشتر از دو فونت در نوشته های بکار رفته نباشد

ساده بودن لوگو و آرم

طراحی اثربخش یک آرم در سادگی  آن نهفته است. بهترین طرح ها، ساده ترین آن ها هستند که جهت تاثیرگذاری بیشتر، در آن ها از رنگ و متن استفاده می شود، اما یک لوگوی  بدون این دو مورد نیز به راحتی برای مخاطبان قابل تشخیص می باشند.

اضافه کردن افکت های اضافی و یا متن های غیر ضروری می تواند مخاطبان را از تصویر نمادین برند شما منحرف سازد و از ارزش طراح شما بکاهد. همچنین استفاده نامناسب از اندازه فونت ها و اشکال نیز می تواند ارزش کار شما را پایین آورند.

آموزنده بودن طرح

در حالی که طراحی مجدد آرم قوی برای یک شرکت ، لزوما نباید انعکاسی دقیق از کاری که کمپانی شما انجام می دهد منتقل نماید، اما باید آن طرح یک تجربه آموزشی برای مخاطبانتان در بر داشته باشد. نگاه به لوگوی شما باید به مخاطبان در درک نام تجاری شما کمک نماید، یا با انتقال آنچه که شما انجام می دهید، یا نشان دهنده ی فرهنگ شرکت شما باشد و یا خدماتی که شما برای مصرف کنندگان ارائه می دهید را به نمایش بگذارد.

هم رنگی ، هم سیاه و سفید باشد! اگرچه رنگ بخش مهمی در طراحی یک طرح خوب تلقی می شود، اما ممکن است رنگ همیشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر نشان شما به صورت سیاه و سفید از جذابیت بالایی برخوردار نباشد، شما ممکن است توجه بخشی از مخاطبین خود را از دست بدهید.

تاثیر یک لوگو بر مشتریان و مخاطبان

لوگو در خرید مشتری می تواند بسیار موثر باشد و در فروش محصولات کمک زیادی به شما کند . امروزه تمام شرکتها برای خود یک لوگو می سازند و این لوگو ها معمولا به گونه ای است که تمام افراد حتی کودکان می توانند با یک نگاه برداشت خودشان را از آن محصول به ما بگویند . مهم ترین مسئله برای طراحان لوگو باید این باشد که هویت شرکت در آن لوگو لحاظ شده باشد.

در این رابطه بخش طراحی هویت بصری برند را مطالعه کنید.

مشیبل که یکی از بزرگترین کارشناسان طراحی لوگو به شمار می رود معتقد است که در طراحی لوگو باید چند مورد رعایت شود .

یک لوگو باید منحصر به فرد باشد !

اول اینکه لوگو باید منحصر به فرد باشد تا مشتری بتواند با استفاده از آن محصولات شما را از سایر رقبا تشخیص دهد . به همین دلیل تقلید کردن و کپی کردن لوگو از سایر شرکت ها کار درستی در طراحی حرفه ای لوگو محسوب نمی شود . نکته بعدی که باید در طراحی لوگو خود مد نظر داشته باشید این است که لوگو نباید ساده باشد چرا که یک لوگو ساده به راحتی کپی می شود در همین راستا دبورا هارکینز یکی از طراحان حرفه ای وب سایت معتقد است که هنگامی که چیزی بیش از حد ساده باشد تضمینی وجود ندارد که شکل آن توسط دیگران استفاده شود . بنابراین برای حفظ اصالت لوگو بهتر است آن را به گونه ای طراحی کنید که کپی کردن آن کار ساده ای نباشد .

به کار بردن نام تجاری در لوگو

دومین مورد از ویژگی های طراحی های آرم لوگو ، مد نظر قرار دادن نام تجاری محصول است . هر چند که لوگو معمولا یک شکل مصور است اما باید نام تجاری را نیز معرفی کند . به گفته آقای هارکینز هر کار طراحی که با ویژگی های نام تجاری مستقیم در ارتباط باشد می تواند به ساخت یک لوگو منحصر به فرد ختم شود . به عنوان مثال هر دو شرکت ویکی پدیا و بایت لوگو های ساده ای دارند اما در عین حال نام تجاری خود را نیز پوشش می دهند .

انتخاب رنگ در طراحی لوگو

مورد سوم در طراحی یک لوگوی خوب مسئله رنگ است که موضوعی کلیدی در طراحی لوگو به شمار می رود و باید در هنگام طراحی مراقب باشید که رنگ ها را از خود دور نکنید . به عنوان مثال رنگ های روشن می تواند توجه مخاطب را به لوگو جذب کند . هر رنگی را با یک مفهوم متفاوت شناسایی می کنند به عنوان مثال رنگ قرمز نمایانگر انرژی و جسارت است ، رنگ نارنجی حس دوستانه و جوان پسند را به مشتری القا می کند ، رنگ سبز نمایانگر رشد و طبیعت است ، رنگ آبی حس اعتماد و آرامش را به شما القا می کند و سایر رنگ ها نیز هر کدام حس مخصوص خود را به مشتری نشان می دهند .

بکارگیری نام در طراحی لوگو

چهارمین مورد نام است . لوگو ها همواره از دو بخش آرم و نماد تشکیل شده اند . بنابراین بهتر است قبل از اینکه تنها به محصولات خود فکر کنید یک نماد را نیز برای آن در نظر بگیرید مانند لوگو های کوکاکولا یا استارباکس که از دو قسمت تشکیل شده اند . اگر شرکت شما یک نام منحصر به فرد دارد از آن برای طراحی لوگو بهره ببرید اما در غیر این صورت باید به سایر نماد ها هم توجه کنید . هم چنین استفاده از کشیدن یک فونت نیز می تواند برای طراحی لوگو به صورت حرفه ای به شما کمک کند .

یک لوگو خوب باید انعطاف پذیر باشد !

انعطاف پذیری یکی دیگر از ویژگی های لوگو خوب می باشد و به طور کلی بهترین لوگو ها از نظر انعطاف پذیری لوگو هایی هستند که دارای سادگی خاصی باشند و مخاطب در درک آنها مشکلی نداشته باشد . به عنوان مثال لوگو آمازون با استفاده از نام تجاری خود طراحی شده است و در آن حرف a به حرف z با یک فلش کوچک متصل شده است . لوگوی آدیداس نیز یک نام تجاری است که در آن سه  به موازات هم قرار دارند که البته تغییرات زیادی در آن صورت گرفته است .

تاثیر زمان

ششمین مورد که باید به آن توجه داشته باشید این است که موفقیت در مدت کوتاهی به دست نمی آید . بسیاری از لوگو هایی که الان محبوب به شمار می روند در کوتاه مدت نتوانستند جایگاه خود را پیدا کنند بنابراین نباید به سرعت انتظار داشته باشید که لوگوی شما پر مخاطب شود حتی اگر در طراحی آن از بهترین شیوه ها استفاده کرده باشید . در مورد وضعیت طراحی بایدنیاز و مخاطب خود را نیز مد نظر قرار دهید . به عنوان مثال لوگو یک شرکت تجاری شهری لازم نیست در آن از نماد های سایر شهر ها استفاده شود زیرا با مردم ان شهر و مخاطبانش تناسبی ندارد . طراحی لوگو نایک به گونه ای است که یک کفش را در ذهن مخاطب مجسم کند یا بوگو پوما سادگی را تجسم می کند که همه نمایانگر اهمیت مخاطب شناسی است .




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان tanzkadeh و آدرس tanzkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 145
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 1950
:: بازدید ماه : 47821
:: بازدید سال : 110850
:: بازدید کلی : 1122317