داشتن بیمه مسافرتی ضروری است؟
شرکت PTS
داشتن بیمه مسافرتی ضروری است؟
شنبه 30 آذر 1398 ساعت | بازدید : 7060 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

داشتن بیمه مسافرتی ضروری است؟

بیمه مسافرتی مدرکی ضروری همچون سایر بیمه ها می باشد که هم اکنون به خاطر راحتی مسافر و جلوگیری از بروز اتفاقات ناخوشایند برای تمامی مسافران مقاصد خارجی اجباری می باشد.

در واقع بیمه مسافرتی قراردادی دو طرفه است که شرکت بیمه در مقابل پرداخت مبلغی از طرف شما، ضمانت می کند که در کشور مقصد در صورت بروز مشکل جسمانی و مالی هزینه ها را تا مبلغ قابل توجهی پرداخت کرده و در صورت نیاز شما را به کشور بازگرداند یا مشکل پیش آمده را حل کند.

شاید قبلاً هرگز از بیمه مسافرتی استفاده نکرده باشید. اما در حال حاضر بیمه مسافرتی جز مدارک مهم سفر خارجی تلقی می شود.

به ویژه زمانی که می خواهید برای دریافت ویزا اقدام کنید، به غیر از مدارک شخصی، داشتن برگه رزرو هتل و بلیط هواپیما، بیمه نامه مسافرتی ضروری می باشد.

البته توجه داشته باشید که شرکت بیمه نمی تواند هر رویداد پیش آمده را پوشش دهد. در ادامه این مطلب با بیمه مسافرتی و تمامی موارد تحت پوشش آن آشنا می شویم.

 

انواع بیمه مسافرتی

  • بیمه سفر تفریحی
  • بیمه سفر تجاری
  • بیمه سفر ورزشی
  • بیمه سفر  زیارتی
  • بیمه سفر دانشجویی
  • بیمه سفر طولانی

 

شرکت های بیمه مسافرتی در ایران

در ایران چندین بیمه وجود دارد که در زمینه بیمه مسافرتی فعالیت دارند. از این بیمه ها می توان به بیمه پاسارگاد، بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه ملت، بیمه sos و ... اشاره کرد.

  • بیمه پاسارگاد: این شرکت بیمه با در اختیار گذاشتن امکانات گوناگون برای مسافر، می تواند خیال شما را زا هر نظر راحت کند. از ویژگی هیا برجسته و بسیار خوب این شرکت بیمه می توان به همکاری همزمان با دو شرکت کمک رسان sos و اواسان، داشتن بیشترین شعب خدمات رسانی در بین بیمه های خصوصی در سراسر کشور و ... اشاره کرد.
  • بیمه سامان: این بیمه مسافرتی، به غیر از پوشش مسافر در هنگام سفر، بیمه ای برای سرقت و آتش سوزی منزل در هنگام سفر نیز قرار داده است.
  • بیمه ایران: این بیمه جز معدود بیمه هایی می باشد که در صورت وقوع حادثه پوشش بازگرداندن کودکان بی سرپرست به کشور و نجات و جستجو بیمه گذار را دارد. بیمه ایران از طریق شرکت بیمه اواسان در کشورهای خارجی به بیمه گذار خدمت رسانی می کند.
  • بیمه ملت: بیمه سامان نیز یکی از شرکت های بیمه بسیار خوب ایران می باشد که برای افراد بالای 85 سال برای هر خسارت 25 یورو فرانشیز می کند.

شرکت های کمک رسان بیمه مسافرتی

شرکت های بیمه مسافرتی به دلیل این که نمی توانند در کشور خارج به مسافر خدمات ارائه دهند، با شرکت های بیمه خارجی که با نام بیمه کمک رسان شناخته می شوند قرار داد می بندند تا در صورت بروز حادثه و مشکلی به جای شرکت بیمه کننده به مسافر ارائه خدماتت کند.

از این شرکت های بیمه کمک رسان می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  1. اواسان ( Evasan )
  2. آلیانز ( Allianz )
  3. میدست ( Mideast )
  4. ...

چگونه بیمه مسافرتی هزینه خسارات را پرداخت می کند؟

در صورت بروز حادثه ای که تحت پوشش بیمه باشد، مسافر می تواند پس از بازگشت از سفر مدارک لازم را نهایتاً تا 30 روز برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مربوطه تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت:

  • بیمه نامه
  • کپی شناسنامه از صفحه اول
  • تمامی مدارک مربوط به هزینه های انجام شده در مورد خسارت
  • کپی پاسپورت از صفحه اول و صفحه ای که مهر ویزا، ورود و خروج زده شده است.

 

بیمه مسافرتی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

به محض پرداخت هزینه بلیط و دریافت آن بسته به شرکت بیمه کننده شما 6 ماه تا یک سال فرصت دارید که از بیمه خود استفاده کنید.

زمان مصرف بیمه نیز از لحظه خروج شما از کشور آغاز می شود.

بیشترین روزی که تمامی شرکت های بیمه مسافرتی، مسافر را تحت پوشش قرار می دهند 92 روز می باشد. پس اگر احتیاج به روزهای بیشتر پیدا کردید. دوباره باید اقدام به خرید بیمه نمایید.

عوامل تعیین کننده قیمت بیمه مسافرتی

تعیین قیمت بیمه مسافرتی، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. این هزینه ها براساس 4 عوامل سن مسافر، مدت زمان سفر، کشور مقصد و پوششی که بیمه ارائه می دهد تعیین می شود. با مطالعه بخش زیر از هزینه بیمه مسافرتی خود مطلع خواهید شد.

  • سن مسافر

تا حدودی می توان گفت سن هر فرد مشخص می کند که چند درصد احتمال وقوع مشکلات جسمی و ... برای مسافر وجود دارد به همین دلیل با بالا رفتن سن باید مبلغ بیشتری برای بیمه مسافرتی نیز پرداخت شود.

به طور کلی برای بیمه مسافرتی هفت گروه سنی در نظر گرفته شده است.

  1. 0 تا 12 سال
  2. 13 تا 65 سال
  3. 66 تا 70 سال
  4. 71 تا 75 سال
  5. 76 تا 80 سال
  6. 81 تا 85 سال
  7. 86 سال به بالا

  • مدت زمان سفر

مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت خواهید داشت نیز بسیار مهم می باشد چرا که در زمان بیشتر احتمال وقوع حوادث و بیماری نیز افزایش پیدا می کند به همین دلیل برای سفرهای طولانی تر باید مبالغ بیشتر بپردازید. این مبلغ برای افراد با گروه سنی مختلف قیمت متفاوتی پیدا می کند.

یعنی پس از انتخاب سن این مدت زمان اقامت می باشد که قیمت بیمه مسافرتی شما را تعیین می کند.

البته توجه داشته باشید که برای کل سفرتان یک بیمه مسافرتی بلند مدت خریداری کنید بسیار به صرفه تر از خرید چند بیمه نامه مسافرتی با اعتبار های کوتاه مدت می باشد.

حداکثر زمانی که میتوان برای آن بیمه تهیه کرد 6 ماه می باشد که از این 6 ماه شما تنها 92 روز تحت پوشش می باشید. این برای مواردی است که شما می خواهید در طول 6 ماه چندین بار به کشور مقصد سفر کنید.

 

  • کشور مقصد

هزینه درمانی در هر کشور متفاوت می باشد به همین دلیل برای سفر به هر کشور مبلغ بیمه متفاوتی در نظر گرفته می شود. البته این تقسیم بندی بیشتر به صورت زیر انجام می شود تا کشور مقصد.

  1. بیمه مسافرتی برای ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا
  2. بیمه مسافرتی برای کشورهای حوزه شینگن
  3. بیمه مسافرتی برای کشورهای غیر شینگن
  • تعهدات بیمه

میزان خدماتی که هر بیمه مسافرتی ارائه می دهد، این قیمت را بالا و پایین می کند.

اما به طور کلی بیمه های مسافرتی به صورت 10 هزار، 30 هزار و 50 هزار یورویی به فروش می رسد که قیمت های بالاتر موارد بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان tanzkadeh و آدرس tanzkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 145
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 271
:: باردید دیروز : 58
:: بازدید هفته : 1443
:: بازدید ماه : 22712
:: بازدید سال : 62782
:: بازدید کلی : 1074249