لرزشگیر دوربین
شرکت PTS
لرزشگیر دوربین
جمعه 15 شهريور 1398 ساعت | بازدید : 9193 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

لرزشگیر دوربین که با نام های استایلایزر و گیمبال نیز شناخته میشوند دارای ساختار های مکانیکی پیچیده میباشند و از 2 یا 3 محور و حتی بیشتر به همراه موتور تشکیل میشوند که لرزش های موجود در فیلمبرداری را گرفته و تصویری بدون لرزش را تحویل شما میدهند.

با وجود گسترش تیلیغات و شبکه های اجتماعی ساخت کلیپ ویدئو از اهمیت بالایی برخوردار است. اما برای ساخت کلیپ تنها با یک دوربین نمیتوان به راحتی کار کرد و یک ویدئو حرفه ای و با کیفیت را ارائه داد. برای این کار به تجهیزات دیگری نیز نیاز است. یکی از وسایل مهم برای تهیه ویدئو با استفاده از دوربین DSLR یا بدون آینه ، لرزشگیر یا گیمبال است. این وسایل توسط برند های متفاوت در انواع مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. این وسیله این امکان را می دهد تا ویدئو های شما بدون لرزش و نرم باشد. همچنین با استفاده از این وسیله می توان هنگام فیلم برداری حرکت کرد و به اصطلاح به تصاویر موشن و تحرک داد که باعث جذاب تر کردن ویدئو های شما می شود. همچنین از حالت ثابت کسل کننده ای که با استفاده از فیلمبرداری بر روی سه پایه صورت می گیرد، اجتناب کرد.

در این مقاله سعی داریم بهترین گیمبال های موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید خرید بهتری داشته باشید و محصول مورد نظر را راحت تر انتخاب نمایید.

برند های متفاوتی لرزشگیر دوربین را تولید و طراحی مینمایند که میتوان به DJI و ژیون اشاره نمود. این لرزشگیر ها نیز انواع متفاوتی دارند که بر حسب نوع کار و نوع دوربینی که بر روی آن ها قرار میگیرد تقسیم بندی میشوند.

دوربین فیلمبرداری ورزشی گوپرو مدل دوربین گوپرو HERO 7 BLACK محصول جدیدی از کمپانی آمریکایی Gopro است که در سال 2018 روانه بازار شد. این محصول دوربینی مدرن در ابعاد بسیار کوچک است که می‌تواند همراه خوبی برای افراد ماجراجو باشد. . قیمت گوپرو با توجه به مدل های متفاوتی که دارد می تواند قیمت های متفاوتی داشته باشد..

دوربین گوپرو HERO 7 BLACK که با زاویه‌ دیدی عریض به ضبط فیلم می‌پردازد می‌تواند با کیفیت 4 فیلمبرداری کرده و با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت عکس کند. قابلیت فیلم برداری این دوربین در مقایسه با دوربین های هم رده از کیفیت و سرعت بسیار بالایی برخوردار است بطوریکه در قالب 4k تا 60 فریم و در قالب FullHD تا 240 فریم بر ثانیه تصاویر را ثبت می کند. همچنین در این مدل قابلیت تصویر برداری TimeLapse اضافه شده که شیوه ای هیجان انگیز در فیلم برداری است که این قابلیت در مدل های قبلی این محصول وجود نداشت.

این محصول جدید GoPro با وجود اندازه‌ی بسیار کوچک بدنه‌ای مقاوم داشته و توانایی مقاومت در برابر نفوذ رطوبت را تا عمق 10 متری از سطح آب دارد. این دوربین با فرمت Mp4 تصویر ضبط کرده و صدای محیط را به صورت استریو به ویدیوهایش الصاق می‌کند. لرزشگیر تصویر و فوکوس خودکار باعث می‌شود تا تکان‌های وارد شده به دوربین کمترین تاثیر را روی تصاویر داشته و فیلمبرداری با بالاترین کیفیت ممکن انجام شود

ویژگی جدید بکار گرفته شده در این محصول Hyper Smooth Stabilization نام دارد به گفته کمپانی این تکنولوژی همانند گیمبال ها و لرزشگیر های مکانیکی عمل می کند و ویدئو های ضبطی با این دوربین را صاف و بدون لرزش می سازد.اما باید به این نکته اشاره کرد که این لرزشگیر نرم افزاری است و این بدان معنا است که پردازشگر اطلاعات را از سیستم Gyro تعبیه شده در دوربین را دریافت کرده و به هنگام لرزش گوشه های ویدئو شما حذف (Crop) می شود تا ویدئو صاف را ارائه دهد. همچنین این محصول قابلیت تصویر برداری Vertical Portrait مناسب اشتراک گذاری در فضای مجازی را نیز دارد.

در حال حاضر روند سعودی قیمت دلار کالاهای وارداتی نظیر دوربین های عکاسی دیجیتال دستخوش افزایش قیمت شده اند. با توجه به این مساله و اینکه اکثر کاربران خانگی و افرادی که خواهان شرکت در دوره های آموزشی هستند بدنبال دوربین هایی با قیمت مناسب برای خرید هستند. در این نوشته می خواهیم به تعدادی از دوربین عکاسی ارزان می توانید با صرف هزینه ی کم آنها را تهیه کنید بپردازیم

1300D یک دوربین سطح مبتدی است می تواند یکی از بهترین گزینه های خرید برای افراد تازه کار باشد. این دوربین برخلاف نزدیک‌ترین رقیب خود،یعنی نیکون D3400، به قابلیت Wifi نیز مجهز شده است تا کاربران بتوانند فایل‌ها را با سرعت زیادی به کامپیوتر، گوش و تبلت منتقل کنند. حالت اتوماتیک در این دوربین عملکرد بسیار خوبی دارد و درصورتی‌ که بخواهید کنترل بیشتری بر روی عکاسی داشته باشید می‌توانید از دکمه‌ های جهت‌ دار پشت دوربین و حالت‌ های دستی و نیمه‌دستی استفاده کنید.

بروزترین دوربین رده ی مبتدی نیکون یعنی D3400 دارای قابلیت اتصال بلوتوث است. همچنین رابط کاربری ساده‌ی این دوربین برای کاربران نیکون کاملاً آشنا است. درک این رابط کاربری برای تازه‌ کارها نیز بسیار راحت خواهد بود، ولی شاید کاربران با تجربه‌ تر از کمبود دکمه‌های میانبر ناراضی باشند. نمایشگر و منظره‌یاب آن نیز دقیقاً مانند D3300 هستند.

سیستم فوکوس این دوربین 11 نقطه دارد که میزان زیادی از سنسور را پوشش نمی‌دهند و تنها یکی از آنها از نوع Cross type یا صلیبی است. دقت این سیستم فوکوس قابل‌قبول است، ولی نباید توقع سرعت بسیار بالایی را از آن داشته باشید. از نظر کیفیت فیلم‌برداری نیز با حداکثر رزولوشن 1080/60P عملکرد قابل‌قبولی را ارائه می‌کند.

 

جمع بندی :

درمجموع می توان گفت برای خرید دوربین های حرفه ای ارزان قیمت دو راه پیش روی شما ست. یا انتخاب از گزینه هایی که در این مطلب ذکر شد یا خرید دوربین های کارکرده.

همانگونه که در مطالب قبلی گفته شد برای خرید دوربین های کارکرده شما نیازمند داشتن تجربه و اطلاعاتی هستید تا بتوانید خریدی با اطمینان داشته و متضرر نشوید. کارشناسان ما در گروه آواتصویر آماده مشورت به شما در این زمینه خواهند بود.

برای خرید دوربین های کارکرده می توانید به کانال تلگرامی و قسمت دوربین های کارکرده در سایت مراجعه فرمایید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان tanzkadeh و آدرس tanzkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 145
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 86
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 1202
:: بازدید ماه : 22471
:: بازدید سال : 62541
:: بازدید کلی : 1074008