طراحی گرافیکی هنر با هدف است. این شامل یک برنامه خلاقانه و منظم برای حل مسئله یا دستیابی به اهداف خاص ، با استفاده از تصاویر ، نمادها یا حتی کلمات است. این ارتباط بصری و بیان زیبایی شناختی مفاهیم و ایده ها با استفاده از عناصر گرافیکی و ابزارهای مختلف است.

عناصر طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی می تواند از طرح های مبتنی بر تصویر شامل عکس ، تصویر ، آرم و نماد ، طرح های مبتنی بر نوع یا ترکیبی از هر دو روش استفاده کند. این طرح ها می توانند شامل ترکیب های مختلفی از عناصر زیر باشند.

خطوط: مستقیم ، منحنی ، موج دار ، ضخیم ، نازک - وقتی نوبت به خط می رسد ، امکانات بی حد و مرز است. خطوط به طراحان اجازه می دهد تا یک فضا یا محتوای جداگانه را در یک طرح تقسیم کنند. همچنین می توان از آنها برای هدایت چشم بیننده استفاده کرد و یا این که سایر عناصر از یک مسیر استراتژیک برای یافتن اضافه شده استفاده کنند ، تا بیننده را به راحتی از نقطه A تا نقطه B بگیرند.

اشکال: اشکال برای پر کردن خلاقانه فضاها ، پشتیبانی از متن و سایر فرم های محتوا و تعادل یک طرح ، روش های مختلفی ارائه می دهند. با استفاده از فضای سفید می توانید شکل و وضوح طراحی را ایجاد کنید.

رنگ: رنگ یا عدم وجود رنگ عنصر مهمی در هر طراحی است. با درک کاملی از تئوری رنگ ، طراحان می توانند به طرز حیرت انگیزی بر یک طرح و یک برند تأثیر بگذارند ، یکپارچه و رنگی را با جسورانه و یا با ظرافت درخشان ادغام کنید.

نوع: نوع می تواند یک پیام را از متن صرف به یک اثر هنری تبدیل کند. فونت های مختلف ، همراه با ترازهای سفارشی ، فاصله ، اندازه و رنگ ، می توانند قدرت را به نقطهای که با جهان ارتباط برقرار می کنید ، اضافه کنند.

بافت: حتی یک تبلیغ صاف و براق با بافت قابل لمس است. از طریق ظاهر بصری خود یک سطح لمسی را ایجاد می کند و با انتخاب کاغذ و مواد مناسب ، حس عمق بیشتری می بخشد.

ابزار طراحی گرافیک

طراحان حرفه ای دارای ذهن خلاق و دارای تمایل هنری و موارد دیگر هستند. مهارت های مشاهده گرایانه و تفکر تحلیلی ابزارهای ضروری برای طراحی گرافیک است ، قبل از اینکه در جعبه ابزار فیزیکی خود قرار گیرند و قلم را به کاغذ یا قلم به قرص لمس کنند. طراحان از روشهای مختلفی برای تلفیق هنر و فناوری برای برقراری ارتباط با یک پیام خاص و ایجاد تصویری چشمگیر استفاده می کنند.

Sketchpads: ابزاری سنتی که برای ترسیم ایده ها استفاده می شود. این سریعترین راه برای خنثی کردن طرح های خشن است که طراحان می توانند با استفاده از ابزارها و فن آوری های دیگر توسعه دهند.

رایانه ها: رایانه ها اکنون در کیت ابزار هر طراح جایگاه اساسی دارند. سخت افزار مانند تبلت به طراحان اجازه می دهد تا آزادی خلاقانه خود را گسترش داده و آن احساس طرح را حفظ کنند.

نرم افزار: فناوری درهای جدیدی را برای تحقق دید خلاقانه باز کرده است. نرم افزارهای تخصصی مانند Illustrator و Photoshop می توانند به ایجاد تصاویر ، تقویت عکس ، سبک سازی متن و هم افزایی همه قطعات در طرح بندی های باورنکردنی کمک کنند.

Graphic Design با آرمهای جذاب تجاری ، بروشورهای دلربا ، خبرنامه ها با تأثیرگذاری ، و پوسترهای خیره‌کننده ، نام تجاری و پیام شما را به صورت بصری ارتباط برقرار می کند.