شرکت PTS
نقاشی کودکانه زیبا و ساده
سه شنبه 2 آبان 1402 ساعت | بازدید : 524 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

نقاشی

نَقاشی یا نگارگری یا رسم، فرایندی است که طی آن رنگ، رنگدانه یا رنگ نقاشی کودکانه زیبا و ساده بر روی یک سطح مسطح مانند کاغذ یا بوم ایجاد نقش می‌کند و اثری خلق می‌شود.
آژانس طراحی جاسینا معتقد است: در واقع هنر طراحی و به تصویر کشیدن مفاهیم مختلف است. برای اینکه بتوانیم آن را درک کنیم و متوجه شویم که چیست، باید با این هنر بزرگ و عالی آشنا شویم و بدانیم که نقاشی چگونه به ما در زندگی کمک می کند و هدف اصلی آن چیست و چگونه می توان از آن در رشد و تعالی خود استفاده کرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

نقاشی کودکانه

کودکان با نقاشی کردن، احساسات و تخیلات خود را تخلیه می کنند. کودکان تقریبا از سن یک سالگی طراحی نقاشی کودکانه ساده می کشند و همان طراحی های ساده برای کودکان موجب برقراری ارتباط می شود. درواقع آن ها در این سن، درکی که از اطراف و اجسام آن دارند را می کشند و همان طرح های ساده و آسان که از نظر ما خط خطی است، بخش مهمی از فرایند رشد ذهنی و ادراکی اوست. به طور کلی کودکان از کشیدن طرح جدید در هر جایی، روی کاغذ، روی بدن خود، روی دیوار و … لذت بسیاری می برند و به نوعی با این کار ارتباطات برقرار می کنند. نشان دادن نقاشی زیبا به کودکان، آن ها را ترغیب به امتحان و تجربه این فعالیت پرخلاقیت می کند. اگرچه ممکن است نگارگری بچه ها برای شما آسان یا بی معنی به نظر بیاید، اما همین رسم های ساده، نشانه های بزرگی است از آن چه در ذهن کودک می گذرد و درکی که او از اطراف دارد. در ادامه این مقاله آژانس طراحی جاسینا به صورت مفصل با شما در رابطه با تاثیرات متعدد نقاشی کودکانه زیبا و ساده   صحبت خواهیم کرد. همراه ما باشید!

نقاشی کودکانه
در زمان کشیدن یک طرح توسط بچه ها، چیزی که دیده میشود یک کودک است در حال کشیدن نقاشی ، که احتمالا از نظر تکنیکی خطا های زیادی دارد. اما چیزی که دیده نمیشود فعالیت شدید مغز اوست که در حال تحلیل و تبادل اطلاعات و یادگیری است. آژانس طراحی جاسینا می گوید ثمره فعالیت آموزش ، تقویت ارتباط مغز و دست، رشد خلاقیت، تقویت حافظه دیداری، افزایش تمرکز و حوصله و …. میباشد. بنابراین تشویق کودکان به کشیدن طرح یک توصیه بسیار مهم است.

تمرکز بیشتر با فیلم

کودکان با تمرکز بر خطوط و آسان علاوه بر کشیدن طرح جدید و قشنگ، برای آینده و ورود به مدرسه و تمرکز بر خواندن و نوشتن نیز تمرین می کنند. تمرکز بیشتر روی طرح بچگانه زیبا به بلوغ بهتر فرزند شما نیز کمک می کند زیرا کشیدن نقاشی کودکانه زیبا و ساده و رسیدن به نتیجه در آن باعث رشد فکری او می گردد.دقت به اتفاقاتی که در فیلم  یا حتی عکس می افتد و تلاش برای اجرا روی کاغذ، تمرکز ذهنی کودکان را به طور قابل توجهی تقویت می کند.

آسان و هماهنگی اعضای بدن کودکان

نقاشی کودکانه زیبا و ساده و آسان باعث می شود فرزند شما علاوه بر مهارت های تمرکزی و حل مسائل، بتواند به راحتی چشم و دست خود را باهم همراه کنند و با دیدن یک تصویر به ذهن خود دستور دهند تا آن نقش ساده و آسان را با دست بکشد. در این مورد آموزش طرح کودکانه زیبا و ساده به بچه ها از طریق فیلم و ویدیوهای آموزش نیز تاثیر زیادی دارد؛ چراکه از این طریق کودک می تواند ترتیب مراحل فعالیت طرح کودکانه را نیز از طریق ویدیو دنبال کند و تمرینی برای هماهنگی اعضای بدن خود داشته باشد.

افزایش اعتماد به نفس با توانایی کشیدن نقاشی زیبا و ساده جدید

کودک با نقاشی آسان می تواند به نوعی خود را به شما ثابت کند و تخیلاتی که در کاغذ خود به نمایش گذاشته را به شما نشان دهد. آژانس طراحی جاسینا در این مقاله می گوید : کشیدن طرح های زیبا برای کودکان به آن ها حس اعتماد به نفس می دهد و ایجاد انگیزه می کند و تایید شما باعث می شود این انگیزه و اعتماد به نفس در او افزایش یابد. تشویق یک نقاشی زیبا از کودک به معنای پذیرفتن توانایی و کمک به خودباوری اوست.

آمادگی کودک برای ورود به اجتماعی دیگر

نقاشی کودکانه زیبا و ساده پایه اولیه تفکر منطقی است و به کودک در درک مفاهیم دشوار تر کمک می کند. مثلا برای ورود به مدرسه کودک برای خواندن و نوشتن با طرح هایی که در خانه و قبل از مدرسه کشیده است، تمرین کرده و به همین خاطر می تواند زود تر نوشتن را بیاموزد؛ چراکه دستان او برای انجام انعطاف های مختلف، آماده تر است. در واقع طراحی کودکانه زیبا و ساده به او در ورود به محیطی بزرگ تر مثل مدرسه کمک خواهد کرد. بدین ترتیب طراحی های کودکانه و تاثیرات آن ها تا بزرگسالی همراه فرزندان شما خواهند بود.تحقیقات ثابت کرده است که کودکانی که تجربه کشیدن نقاشی جدید و متنوع را به طور مستمر دارند، در بزرگسالی در نوآوری و تمرکز بر روی امور خود مشکلی نخواهند داشت.

نقاشی کودکان

مزیت های روانشناختی آموزش به کودکان

به دلایل زیادی آموزش طراحی با راه های ذکر شده در بالا مثلا فیلم های آموزشی نقاشی کودکانه زیبا و ساده ، می تواند یکی از کار های دلنشین والدین برای کودکان خود باشد؛ زیرا نقاشی برای کودکان کاری بسیار لذت بخش و با مزیت های بسیار است.همچنین می تواند به کودک شما برای برقرار کردن ارتباط با دنیای بیرونی بسیار کمک کند و به مهارت های شناختی کودک شما کمک کند. روانشناسان می توانند با استفاده از تحلیل طراحی های کودک شما نشانه های و ویژگی هایی از شخصیت کودک شما در آن دست آورند.
حتی شما هم می توانید اگر طرح در دوران کودکی خود دارید، به یک روانشناس مراجعه کنید، و از او بخواهید که شخصیت و ذهن کودکی شما را تحلیل کند؛ چرا که همانطور که می دانید تمام بنا و اساس شخصیت شما از کودکی و تاثیرات متعدد آن، شکل گرفته است.

آژانس طراحی جاسینا امیدوار است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هوش مصنوعی چیست و سایت های هوش مصنوعی
سه شنبه 2 آبان 1402 ساعت | بازدید : 638 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا AI یک حوزه از علوم کامپیوتر است که به طراحی و توسعه سیستم‌ها و برنامه‌هایی می‌پردازد که به نحوی مشابه با نحوه عملکرد مغز انسان، بتوانند مسائل را حل و تصمیم‌گیری کنند. آژانس طراحی جاسینا می گوید : هوش مصنوعی بر اساس الگوریتم‌ها و مدل‌هایی مانند شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشینی کار می‌کند. هوش مصنوعی (به انگلیسی: Artificial intelligence) (به اختصار: AI)، هوشی است که توسط ماشین‌ها ظهور پیدا می‌کند و در مقابل هوش طبیعی که توسط جانوران شامل انسان‌ها نمایش و اجرا می‌یابد.

مفهوم هوش مصنوعی چیست؟

خیلی از افراد هنوز هم با شنیدن هوش مصنوعی به ربات ها فکر می کنند و تصور می کنند که منظور از آن همان ربات های بی احساسی هستند که برای انجام راحت تر کارها طراحی شده‌اند و قرار است در آینده جای انسان ها را بگیرند. مسئول این نوع تفکر به احتمال زیاد فیلم های علمی و تخیلی است اما واقعیت با آنچه که تصور می شود تفاوت دارد.

اهداف

از نظر آژانس طراحی جاسینا اساس آن این است که هوش انسان و طریق کار آن به‌گونه‌ای تعریف شود که یک ماشین بتواند آن را به راحتی اجرا کند و وظایفی که بر آن محول می‌شود را به درستی اجرا کند و هدف AI در حقیقت بر سه پایه استوار است:

  1.  یادگیری و آموزش
  2.  استدلال و تحلیل
  3.  درک و تجزیه

هوش مصنوعی شاخه گسترده ای از علوم رایانه است و مربوط به ساخت و طراحی ماشین های هوشمند با توانایی انجام وظایفی است که معمولاً به هوش انسان نیاز دارند.

تاریخچه

تاریخچه آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد و زمانی که فلاسفه و دانشمندان شروع به تأمل در مورد امکان ساخت ماشین‌هایی کردند که می‌توانند مانند انسان فکر کنند و عمل کنند. با اختراع کامپیوترهای دیجیتال در دهه 1940، این ایده‌ها به‌طور جدی‌تر مورد بررسی قرار گرفتند و زمینه‌ای برای توسعه مدرن آن فراهم و مهیا شد.

شاخه ها

هوش مصنوعی یک زمینه وسیع است که شامل بسیاری از شاخه‌های مختلف می‌شود و برخی از شاخه‌های آن عبارتند از:

  • یادگیری ماشین و (Machine Learning)
  • پردازش زبان طبیعی و (Natural Language Processing)
  • هوش رباتیک و (Robotics)
  • هوش استدلال و تصمیم‌گیری و (Reasoning and Decision Making)
  • نمایش دانش و (Knowledge Representation)
  • منطق فازی و (Fuzzy Logic)
  • هوش سیستم‌های خبره و (Expert Systems)
  • طراحی هوش شبکه‌های عصبی (Neural Networks)
  • هوش یادگیری عمیق (Deep Learning)

اینها تنها برخی از شاخه‌های اصلی هستند. AI یک زمینه در حال طراحی و رشد است و شاخه‌های جدیدی به طور مداوم در حال توسعه هستند.

در بخش زیر به دسته بندی های AI در بخش های گوناگون می پردازیم:

هوش مصنوعی گوگل

brad google یک مدل زبانی بزرگ هوش است که توسط گوگل ایجاد شده است. این مدل بر روی مجموعه داده‌ای عظیم از متن و کد آموزش دیده است و می‌تواند متن تولید کند و زبان‌ها را ترجمه کند و همچنین انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد و به سؤالات شما به صورت آموزنده پاسخ دهد.

brad google هنوز در حال توسعه سایت های هوش مصنوعی است و اما می‌تواند طیف وسیعی از وظایف را انجام دهد، از جمله:

  • تولید متن: brad google می‌تواند متنی ایجاد کند که شبیه به متن نوشته شده توسط انسان باشد. این متن می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، از جمله نوشتن مقالات، داستان‌ها و حتی کد.
  • ترجمه زبان‌ها: brad google می‌تواند بین زبان‌های مختلف ترجمه کند. این ترجمه‌ها می‌توانند برای برقراری ارتباط با افراد از فرهنگ‌های مختلف استفاده شوند.
  • نوشتن انواع مختلف محتوای خلاقانه: brad google می‌تواند انواع مختلف محتوای خلاقانه بنویسد، از جمله شعر، کد، اسکریپت، قطعات موسیقی، ایمیل، نامه و غیره. این محتوا می‌تواند برای اهداف مختلفی استفاده شود، از جمله سرگرمی، آموزش و بازاریابی.
  • پاسخ به سؤالات شما به صورت آموزنده: brad google می‌تواند به سؤالات شما به صورت آموزنده پاسخ دهد، حتی اگر سؤالات باز، چالش برانگیز یا عجیب باشند و این اطلاعات می‌تواند برای یادگیری چیزهای جدید استفاده شود.

هوش مصنوعی تغییر صدا

در بخش زیر چند نمونه از سایت های هوش مصنوعی تغییر صدا در این مقاله از سایت آژانس طراحی جاسینا آورده شده است تا درصورت نیاز از آنها استفاده کنید . همه این ابزارها مشابه هم هستند و شما با آموزش تغییر صدا با AI میتوانید از هر ابزار دیگه ای هم برای تولید محتوای خودتون استفاده کنین.

آژانس طراحی جاسینا می گوید ,دقت کنین که در بین این ابزارها هوش voice.ai بصورت آنلاین در سایت کار نمیکند و نیاز به نصب نرم افزار دارد.

هوش مصنوعی فتوشاپ

Photoshop AI یک مجموعه ابزار و ویژگی است که از این هوش برای بهبود فرآیندهای ویرایش عکس استفاده می‌کند. این ابزارها می‌توانند برای کارهایی مانند حذف اشیا، بهبود رنگ و نور، و ایجاد جلوه‌های خاص استفاده شوند.

برخی از ابزارهای این هوش در فتوشاپ عبارتند از:

  • Remove Background: این ابزار می‌تواند پس‌زمینه یک عکس را به طور خودکار حذف کند.
  • Auto Retouch: این ابزار می‌تواند عیوب پوست را به طور خودکار اصلاح کند.
  • Smart Portrait: این ابزار می‌تواند طراحی چهره‌ها را در یک عکس را بهبود بخشد.
  • Sky Replacement: این ابزار می‌تواند آسمان یک عکس را به طور خودکار جایگزین کند.
  • Adobe Sensei: این پلتفرم AI ادوبی است که در بسیاری از محصولات ادوبی و از جمله طراحی فتوشاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزارهای AI در فتوشاپ می‌تواند برای طیف وسیعی از اهداف استفاده شود.

در بخش زیر برخی از سایت های هوش مصنوعی را برای شما آورده ایم.

برخی از سایت های هوش مصنوعی

در این بخش از مقاله برخی از سایت های هوش مصنوعی آورده شده است که می‌توانید برای یادگیری بیشتر در مورد این فناوری و طراحی از آنها از این سایت های هوش مصنوعی استفاده کنید:

یکی از سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس : Hotpot.ai

تولید محتوا : copy.ai

باز سازی تصاویر قدیمی و کهنه : GFP-GAN

ویراستاری متن و نوشتار : notion.so

ادیت موزیک و صدا : lalal.ai

متحرک کردن تصاویر قدیمی : deep-nostalgia

هوش مصنوعی ساخت عکس generative engine

چت کردن : writesonic.com

 تصاویر 360 درجه و نمای کلی : skybox.blockadelabs.com

چت کردن با سایت هوش مصنوعی :Chat GPT

ساخت تصاویر و عکس ها : bluewillow.ai

تبدیل متن به تصویر : neural.love

تبدیل متن به عکس : artimator.io

تولید عکس : openart.ai

تصاویر جذاب : craiyon.com

سوال : perplexity.ai

 تبدیل صدا : voice.ai

 تولید تصایر حرفه ای : playgroundai.com

سایت ساز : durable.co

طراحی سایت : 10web.io

تولید آیکون : iconikai.com

تنظیم موزیک : tuneflow.com

درست کردن بک گراند : background.lol 

تولید اسم برند : branition.com

بوجود آوردن تصویر : pixai.art

ساخت تصویر فیک و جعلی: facestudio.app

سوال از : iask.ai

 jit.codes برنامه نویسی فرانت اند

 gptgame.app برای ساخت بازی های ساده

کد نویسی سریع تر و آسان : codemate.ai

در بخش بالا تعدادی از سایت های فعال در حوزه ی هوش مصنوعی برای شما عزیزان آورده شده است. همچنین آژانس طراحی جاسینا امیدواریم است این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

   

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


جاسینا : بهترین مطالب عمومی
دو شنبه 22 خرداد 1402 ساعت | بازدید : 1053 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

jasina.ir آژانس طراحی جاسینا :طراحی سايت و گرافيک : طراحی در جاسینا

امروزه با توجه به تعدد ابزار تبلیغات و پیچیدگی روش‌های تبلیغاتی، آژانس‌های تبلیغاتی ایجاد شده‌اند تا نیاز کسب وکارها را برای تبلیغات رفع کنند.

شاید در ابتدا تعریف این کلمه ساده به نظر برسد و با خود بگوییم که آژانس تبلیغاتی یعنی سازمانی که برای ما تبلیغات انجام می‌دهد. اما وقتی به عمل می‌رسیم شاید گیج بشویم و ندانیم که دقیقا وظایف یک آژانس تبلیغاتی چیست و چه انتظاری باید از آن‌ها داشته باشیم.

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره آژانس طراحی جاسینا jasina.ir و وظایفی که دارد صحبت کنیم. پس لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 آژانس تبلیغاتی چیست؟ 

منظور از آژانس تبلیغاتی مجموعه‌ای است که در زمینه برنامه ریزی و توسعه تبلیغات فعالیت می‌کند و تمام جنبه‌های تبلیغات و بازاریابی را برای مشتریان خود مدیریت می‌نماید. مشتریان این آژانس‌ها که به آژانس خلاقیت معروف هستند، اغلب مشاغل خصوصی و سازمان‌های غیرانتفاعی هستند.

هدف سازمان‌های این چنینی این است که از محصول مورد نظر یک تصویر خلاقانه و جدید به مشتریان احتمالی ارائه دهند تا این محصولات در ذهن افراد با یک تبلیغ جذاب و درست ماندگار شوند.

آژانس تبلیغاتی شرکتی یا مجموعه ای است که که در زمینه برنامه ریزی و توسعه تبلیغات فعالیت می کند و  راه اندازی وسایل ارتباطی دیگر تجارت ها را در قالب های مختلف حمایت و مدیریت می کند.

آژانس تبلیغاتی ایده های تبلیغاتی جدید ایجاد می کند، تبلیغات چاپی، رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و محیطی طراحی می کند، فضا و زمان تبلیغات را انتخاب می کند، کمپین های بازاریابی را برنامه ریزی می کند، و برای رسیدن به همه اینها تحقیقات و پژوهش های لازم را انجام می دهد.

آژانس تبلیغاتی یک فراهم کننده خدمات است که از طریق توسعه کمپین های تبلیغاتی مناسب برای مشتریان خود به آنها برای بهتر دیده شدن و شناخت بیشتر و دقیق تر کمک می کند. آژانس تبلیغاتی یک استراتژی متناسب با نیازها و اهداف مشتری خود را طراحی می کند  و سپس ابزارهایی که توصیه کرده است را اجرا می کند.

اولین ماموریت آژانس های تبلیغاتی مشاوره است. آژانس تبلیغاتی بسته به اهداف و وسایل ارتباطی مشتری خود استراتژی تبلیغات را طراحی می کند. استراتژی تبلیغات که اصلی ترین کار یک آژانس تبلیغاتی است به برنامه ای هدفمند گفته می شود تا مخاطبان را ترغیب کرده و آنها را تبدیل به مشتریال بالفعل برای خرید کالا یا خدمات یک برند کند. این استراتژی به مشتری اجازه می دهد پیام مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب برساند.

در استراتژی تبلیغات در ابتدا به شناخت محصول و خدمات پرداخته می شود و مزایا و نواقص آن مشخص می شود. سپس به سراغ مخاطبان محصول یا خدمات برند می رود تا مشتری های بالقوه را تبدیل به مشتری های بالفعل کند. در استراتژی تبلیغات هدف مناسب بر اساس برنامه ریزی زمانی انتخاب می شود. در این راه بستر تبلیغاتی شناخته می شود.

برای رسیدن به هدف مطلوب احتیاج به تحلیل و ارزیابی بازار و تبلیغات انجام شده است. یکی از کارهای بسیار مهم دیگر، بررسی هزینه های تبلیغاتی بر اساس مدیریت بودجه است که در استراتژی تبلیغات گنجانده می شود.

طراحی گرافیک چیست

طراحی نگاشتار یا طراحی گرافیک فرایند ارتباطات بصری، و حل مسئله از طریق استفاده از تایپ، فضا، تصویر و رنگ است. رشته طراحی گرافیک زیرمجموعه ارتباطات بصری و طراحی ارتباطات در نظر گرفته شده‌است، اما گاهی اوقات اصطلاح «طراحی گرافیک» می‌تواند به خاطر اشتراکات فنی پیچیده، به جای طراحی ارتباطات و ارتباط بصری استفاده شود. طراحان گرافیک از روش‌های مختلف در ایجاد و ترکیب کلمات، نمادها و تصاویر به منظور خلق یک نمایش تصویری از ایده‌ها و پیام استفاده می‌کنند. طراح گرافیک ممکن است ترکیبی از تایپوگرافی، هنرهای بصری و تکنیک‌های صفحه‌آرایی را برای تولید یک نتیجه نهایی استفاده کند. طراحی گرافیک، اغلب به هر دو فرایند (طراحی) که توسط آن ارتباط ایجاد شده‌است و محصولات (طرح) که تولید می‌شوند اشاره می‌کند.

درک بهتر از آژانس تبلیغاتی و طراحی

قبل از آنکه بدانیم یک آژانس طراحی جاسینا چه وظیفه‌ای دارد باید بدانیم آژانس تبلیغاتی چیست ؟

کار یک خیاط این است که پارچه و مواد اولیه  مورد نیاز را پیدا کند، یک الگو مناسب بکشد، پارچه­‌ها را در اشکال مورد نیاز برش داده و در آخر آن‌ها را به هم بدوزد و به عنوان یک لباس زیبا تحویل مشتری دهد.
آژانس طراحی نیز در واقع مانند یک خیاط عمل می‌کند. تبلیغات را ایجاد می­کند، برای آن‌ها نقشه­ و مسیری را طراحی می‌کند، و مشخص می‌کند که این تبلیغات درچه زمان، کجا و به چه شکلی ارائه شوند.

آژانس‌های تبلیغاتی عموما وابسته به ارگان­‌های دیگر نیستند. این آژانس­‌ها تمام وظایف فروش محصول مشتری را به عهده می­‌گیرند. آژانس‌های طراحی برای کمک به سازمان‌ها، کسب و کارها و شرکت­های تجاری مختلف تلاش می‌کنند که با استفاده از افراد حرفه­‌ای و متخصص در بخش­‌های مختلف با روشی آسان به هدف مورد نظر خود برسند.
اولین آژانس تبلیغاتی در سال  ۱۷۸۶توسط ویلیام تیلور ایجاد شد و در ادامه شرکت‌هایی به نام جیم وایت در سال ۱۸۰۰ میلادی و رینال و پسر درسال ۱۸۱۲ در لندن افتتاح شدند.

نقش طراحی گرافیک در تبلیغات

طراحی گرافیک در تبلیغات از عناصر بصری برای انتقال پیام یا تبلیغ یک محصول استفاده می‌کند. این کار شامل استفاده استراتژیک از رنگ، تصاویر، تایپوگرافی، و چیدمان و در نظر گرفتن نیازهای مشتری برای ایجاد تبلیغات متقاعد کننده است. این تبلیغات مشتریان و فروش جدیدی را به همراه خواهد داشت. طرح‌های گرافیکی در تبلیغات و بازاریابی در سراسر بروشورها، بسته‌بندی، طراحی لوگو، طراحی وب سایت، تبلیغات نمایشی و بیلبوردها استفاده می‌شود. هدف اصلی ایجاد یک گرافیک بصری جذاب است که بر محصول یا خدمات ارائه شده تأکید دارد. گرافیک تبلیغاتی هر گونه خلق بصری است که برای تاثیرگذاری بر فروش یک محصول یا خدمات، چه از طریق تبلیغات یا بسته‌بندی چشم‌نواز استفاده می‌شود. یک گرافیک تبلیغاتی که اغلب نادیده گرفته می‌شود، لوگو است. لوگو به ایجاد هویت برند کمک می‌کند، اما بیشتر شرکت‌ها به آن توجه کافی نمی‌کنند. بهترین شرکت طراحی گرافیک در تهران آژانس طراحی جاسینا است.

استفاده صحیح از گرافیک تبلیغاتی بسیار با اهمیت است. گرافیک تبلیغاتی اهمیت دارد زیرا:

  • به بهبود نرخ تبدیل کمپین‌های تبلیغاتی شما کمک می‌کند. هنگامی که محصولات و خدمات خود را تبلیغ می‌کنید، باید مطمئن شوید که آنها برای مشتریان بالقوه جذاب هستند. برای رسیدن به این هدف، توسعه یک استراتژی طراحی گرافیکی توصیه می‌شود. اگر گرافیک‌های چشم نواز خلق کنید، می‌توانید افراد بیشتری را برای خرید محصول خود ترغیب کنید. تبلیغات شما نیز باید واضح و مختصر باشد. اگر پیام شما نامشخص باشد، مشتری متوجه نمی‌شود که شما چه چیزی را می‌خواهید به آنها بگویید.
  • به برندینگ و برندسازی کمک می‌کند. شناخت برند یکی از جنبه‌های ضروری تبلیغات شرکتی است. برای ساختن یک هویت قوی، تلاش و سرمایه گذاری زیادی لازم است. به همین دلیل است که شرکت‌های آینده نگر پول و منابع زیادی را صرف توسعه برندهای خود می‌کنند. ساده ترین راه برای انجام این کار، استخدام طراحان گرافیکی است. طراح گرافیک باید هر جنبه‌ای از محصول را در یک سبک واحد ادغام کند. طراح باید درک کند که شرکت می‌خواهد از طریق تبلیغات خود پیامی را منتقل کند. سپس، آن‌ها باید هر عنصر را برای انتقال همان پیام پیاده سازی کنند.
  • طراحی گرافیکی خوب همچنین برای جلب توجه ضروری است. چه در حال طراحی یک لوگو، یک بنر وب سایت یا هر تبلیغ دیگری باشید، یک طراحی خوب به جلب توجه مشتریان کمک می‌کند. اگر می خواهید متمایز شوید، باید حرفه‌ای به نظر برسید. بنابراین باید از خدمات طراحان حرفه‌ای استفاده کنید.

آژانس تبلیغاتی حاشیه گرافیک از چه طریق به کسب و کار شما کمک می کند؟

“از استراتژی تا اجرا” پیام ما در مسیر همراهی و ارائه خدمات است. استراتژی بدون اجرا یا اجرای نادرست و اجرا بدون داشتن برنامه و استراتژی اتلاف وقت و هزینه را در پی خواهد داشت.
پوشش خدمات کامل در حوزه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ با تشکیل تیم هایی از افراد دارای دانش و تخصص این چالش را حل کرده است و شما را از بستن قراردادهای متعدد با مسیرهای متفاوت در اجرا بی نیاز می کند.

 

سوالات متداول درباره آژانس طراحی جاسینا

  1. طراحی گرافیک به چه معناست؟

طراحی گرافیک ایده‌ها یا پیام‌های خاصی را به صورت بصری منتقل می‌کند. این تصاویر می تواند به سادگی یک لوگوی تجاری یا به پیچیدگی طرح بندی صفحه در یک وب سایت باشد.

  1. نقش طراحی گرافیک در تبلیغات چیست؟

جلب توجه مشتریان، شناساندن برند و بهبود کارایی کمپین‌های تبلیغاتی مهم‌ترین نقش طراحی گرافیک در تبلیغات به شمار می‌رود‌.

  1. مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات بهترین شرکت طراحی گرافیکی در تهران؟

تقویت احساس رضایت و افتخار کارکنان، صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات بهترین شرکت طراحی گرافیکی در تهران به شمار می‌روند.

  1. ویژگی‌های بهترین شرکت طراحی گرافیکی در تهران؟

توانایی انجام طراحی‌های باکیفیت ایجاد کنند و پیام‌های تبلیغاتی را به خوبی منتقل نمایند.

برچسب‌ها: آژانس , تبلیغاتی , تبلیغات , جاسینا , jasina , jasina , ir , شرکت جاسینا , آژانس جاسینا , آژانس تبليغاتي گرافيکي جاسینا , jasina تبليغات :طراحي سايت و گرافيک : طراحي لوگو در جاسینا , تبليغات :طراحي سايت و گرافيک : طراحي لوگو در جاسینا , جاسینا آژانس تبليغاتي گرافيکي جاسینا , https://jasina , ir/ , آژانس تبليغاتي جاسینا jasima جاسینا بهترين ايده , jasina , شرکت جاسینا : متخصص تبليغات و گرافيک , jasina , ir , بهترين شرکت تبليغاتي و گرافيکي در ايران کجاست؟ , آژانس شرکت جاسینا , آژانس تبليغاتي گرافيکي , آژانس تبليغاتي جاسینا , جاسینا بهترين , خدمات آژانس تبليغاتي گرافيکي جاسینا , گرافیک , گرافیکی , تبليغاتي , گالري نمونه کارهاي آژانس جاسینا , مقالات آژانس تبليغاتي گرافيکي جاسینا , خدمات شرکت جاسینا , جاسینا بهترين ايده ها , گرافيکي , جاسینا متکي بر سوابق آکادمي , آژانس گرافيکي جاسینا , بهترين خدمات در جاسینا , يکي از بهترين شرکت هاي طراحي ايران جاسینا , نمونه کارهاي آژانس جاسینا , جاسینا : متشکل از بهترين متخصصان در حوزه تبليغاتي و گرافيک در ايران , کارهاي آژانس جاسینا , خدمات جاسینا , جاسینا بهترين ايده ها را براي برند شما ارائه مي دهد , مقالات آژانس تبليغاتي گرافيکيjasina , ir: مرجع آژانس هاي تبليغاتي ايران , جاسینا مي , www , jasina , ir , ايده: جاسینا , طراحان برتر جاسینا , متخصصان جاسینا , آژانس تبليغاتي و گرافيکي جاسینا در ايران , بهترين متخصصان طراحي جاسینا , خدمات مشاوره جاسینا , يکي از بهترين آژانس هاي تبليغاتي گرافيکي ايران , خدمات آژانس , جاسینا آژانس , خدمات شرکت جاسینا ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قیچی های لوله سبز
سه شنبه 2 خرداد 1402 ساعت | بازدید : 970 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

قیچی لوله سبز

انواع قیچی لوله سبز

قیچی لوله سبز که به نام های قیچی لوله بر و قیچی لوله سفید نیز معروف است برای برش لوله های سبز استفاده می شود و همچنین برای بریدن ( برشکاری ) ورق‌ها در ورق‌کاری از انواع قیچی‌های دستی، اهرمی و ماشینی استفاده می‌کنند. در سایز ها و مدل های مختلفی تولید می شود که از انواع آن میتوان به :

قیچی لوله بر تک ضرب

قیچی لوله سبز اتومات

قیچی لوله سبز شارژی

و ...

اشاره کرد.

بهترین قیچی لوله بر

گاها استفاده از دستگاه های برش بسیار پر هزینه بوده یا به دلیل بزرگی مناسب استفاده برای برش لوله مورد نظر ما نیستند بنابراین توصیه می شود از قیچی لوله سبزی استفاده شود که کار با آن بسیار راحت است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

هنگام خرید قیچی لوله سبز به سایز قیچی , جنس تیغه و جنس بدنه آن دقت کنید.

قیچی لوله سبز رستگار صنعت با جنس بدنه آلومینیومی و کیفیت عالی در سایزهای مختلف را میتوانید در سایت ببینید.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


برنامه های استانی کانادا به چه صورت است؟
جمعه 29 ارديبهشت 1402 ساعت | بازدید : 3731 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

برنامه های استانی کانادا

تمام استان ها و قلمروهای کانادا غیر از نانووت هم به صورت مجزا دارای برنامه های استانی کانادا هستندکه به اصطلاح به آنها  Base گفته میشود و هم تحت سیستم اکسپرس انتری.نکته مهم در برنامه های استانی مهاجرت به کانادا لزوم داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمای مستقر در استان در کنار تمامی پارامترهای کلی مهاجرت مثل سن، زبان، مدرک دانشگاهی و … میباشد.

لیست رشته های PNP کانادا

هر متقاضی موظف به تشکیل پرونده و یا پروفایل آنلاین برای PNP و ارسال آن جهت بررسی با توجه به سابقه کار منطبق با لیست رشته های PNP برنامه های استانی کانادا در اداره مهاجرت استان مربوطه میباشد.

برنامه های استانی کانادا 2023

برنامه آتلانتیک کانادا یا AIP که جزو برنامه های استانی کانادا 2023 میباشدو شامل چهار استان نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، نیوفاندلند و لابراردو و جزیره پرینس ادوارد میباشد

برنامه استانی بریتیش کلمبیا

برنامه استانی بریتیش کلمبیا کانادا یک برنامه مهاجرتی اقتصادی است که توسط دولت استانی مدیریت میشود.این برنامه به استان بریتیش کلمبیا کمک میکند تا کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی و کارآفرینان را انتخاب کرده و نامزد مهاجرت به این استان کند تا از این طریق نیاز بازار کار این استان را برطرف کند، اولویت های دولت را حمایت کند و موجب رشد اقتصادی استان شود.

برنامه استانی ساسکاچوان 

برنامه استانی ساسکاچوان کانادا (SINP) رسما از سال 1998 شروع به کار کرده است. این برنامه به شدت موفق بوده است زیرا از هر 10 نفر مهاجر جدید به استان، 7 نفر از آنها از این روش موفق به دریافت اقامت دائم و زندگی در این استان گردیده اند.

نامزدی استانی کانادا چیست؟

اصطلاح نامینیشن یا نامزدی استانی به وضعیت پرونده مهاجرتی در سطح استان گفته میشود که تمامی شرایط مورد نظر افسر پرونده را داشته و از نظر اداره مهاجرت استان مورد قبول واقع شده است.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نوروز ، افسانه ها و اساطیر
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 1479 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

ابوریحان بیرونی به نقل از قول زادویه نوشته :
 اهریمن برکت را از آب و گیاه گرفته بود و باد را از وزش بازداشته بود و درختان خشک شدند و دنیا نزدیک به نابودی بود
پس جمشید به امر خداوند، برای دیدار اهریمن و پیروان او به دوزخ رفت و دیرگاهی آنجا بماند و چون برگشت جهان به حالت فراوانی و باروری، و مردم به اعتدال رسیدند.

در آن روز که جمشید برگشت
آفتاب طالع شده بود و نور از او می‌تابید و مردم از طلوع دو آفتاب در یک روز در شگفت شدند و آن روز را نوروز خواندند و جشن گرفتند
 و چون چوب‌ های خشک سبز شدند مردم به یمن این نعمت در هر ظرفی و طشتی جو کاشتند و سپس این رسم میان ایرانیان پایدار ماند.

گفته می‌شود که عرب‌های فاتح ایران ، پایتخت شاهنشاهی ساسانی را در روز نوروز تسخیر کردند.
پس از آن مالیات سنگینی بر برگزاری دو جشن نوروز و مهرگان وضع کردند خلفای دو پادشاهی امویه و عباسی نیز این رویه را ادامه دادند، اگرچه بعدها خود آنها، در جشن نوروز شرکت کردند و آن را گرامی داشتند .

از برگزاری آیین‌های نوروز در زمان امویان نشانه‌ای در دست نیست.
در دوره عباسیان، به گفتهٔ تاریخ طبری ، معتضد ، مردم را از برافروختن آتش در روز نوروز و پاشیدن آب بر روی عابران بر حذر داشت
 ولی پس از نگرانی از احتمال شورش مردم ، فرمان خود را پس گرفت

از نوشته‌های باقی‌مانده از سدهٔ چهارم هجری در بغداد، می‌توان پی برد که مردم آن روزگار در روزهای نوروز، لباس نو بر تن می ‌کرده‌اند، به هم سیب و هدیه می‌دادند، غذاهای ویژه می‌پختند
 و زنان نیز عطرهای ویژهٔ نوروزی خریداری می‌کردند

برچسب‌ها: افسانه , اساطیر , فاتح ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلامت طلاست
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 1482 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

چرا می‌گویند که سکوت طلاست
‍ زبان، زره قلب است؛ زبان از زندگی فرد پاسداری می‌کند. به صدای بلند حرف زدن، طولانی حرف زدن، وحشیانه و سرشار از خشم و نفرت حرف زدن همه‌ی اینها بر سلامت انسان اثر می‌گذارند.

این رفتارها خشم و نفرت را در دیگران دامن می‌زند؛ آنها را زخمی، بر افروخته و به خشم می‌آورد، و افراد را با هم غریبه می‌کند.

چرا می‌گویند که سکوت طلاست؟
چون انسان ساکت هیچ دشمنی ندارد، هر چند شاید دوستی نداشته باشد.
 او این فراغت و فرصت را دارد که درون خویشتن غوطه‌ور شود و خطاها و کوتاهی‌های خود را مورد بررسی قرار دهد.

او دیگر تمایلی به جستجو کردن این نقص‌ها در دیگران ندارد.
 اگر پای شما بلغزد، دچار شکستگی می‌شوید؛ اگر زبان شما بلغزد، سبب شکستن ایمان یا شادی فرد دیگری می‌شوید.
آن شکستگی را هرگز نمی‌توان درست کرد؛ آن زخم برای همیشه ملتهب خواهد ماند.

پس از زبان با دقت فراوان استفاده کنید.

 هر اندازه ملایم‌تر صحبت کنید، هر اندازه کمتر صحبت کنید، و هر اندازه شیرین‌تر صحبت کنید، برای شما و برای جهان بهتر خواهد بود.

برچسب‌ها: سلامت , تندرستی ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فابینگ چیست و چگونه روابط اجتماعی و شخصی ما را تهدید می‌کند؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 1529 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

وقتی از سرکار خسته به منزل بر می گردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن هم راهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ میدهد گرفتار فابینگ هستید.

وقتی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یا فامیلی بعد از سلام و احوالپرسی اولیه هر کس به گوشی همراهش مشغول می شود گرفتار فابینگ هستید.

وقتی که در روابط عاطفی و زناشویی با شریک یا همسر خود به کافه رفته اید یا در منزل نشسته اید و یکی از شما مدام گوشی تلفنش را چک می کند گرفتار "فابینگ" شده اید.

یک مطالعه نشان داد که بیش از 17 درصد افراد حداقل چهار بار در روز در حضور دیگران و به هنگام صحبت با آنها دزدکی تلفن‌شان را چک می‌کنند.

تقریباً 32 درصد افراد نیز  دو تا سه بار در روز فابینگ می‌كنند.
اگر چه شاید این رفتار چیز مهمی به نظر نرسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که فابینگ می‌تواند به روابط و سلامت روان شما آسیب برساند.

فابینگ (Phubbing) چیست؟
عمل نادیده گرفتن کسی که با شما صحبت می کند با توجه و نگاه کردن به تلفن همراه خود،یا به عبارت ساده تر: بی‌اعتنایی به دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه.

نیروی محرک این احساسات چیست؟
فابینگ 4 نیاز اساسی انسان را تهدید می کند این نیازهای اصلی عبارتند از:
احساس تعلق داشتن
اعتماد به نفس
زندگی معنادار
احساس کنترل داشتن
وقتی کسی پیش شما با تلفنش مشغول می‌شود،
شما ممکن است احساس طرد شدن و محروم شدن از مصاحبت او را بکنید. این می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشد.
تحقیقات همچنین نشان می دهد افرادی که دچار فابینگ هستند تمایل زیادی دارند تا تلفن‌شان همیشه در دسترس باشد تا با شبکه رسانه‌های اجتماعی  ارتباط برقرار کنند....
و به این وسیله خلاء ارتباط حضوری یا رودررو را پر کنند. این شروع یک چرخه معیوب است.
سه نشانه دچار بودن به فابینگ به این شرح است:
همزمان دو مکالمه دارید،
یکی از طریق تلفن و یکی با شخص روبرویتان.
شما به احتمال زیاد هیچکدام از این دو مکالمه را با موفقیت انجام نمی دهید و مطمئناً فیوب "Phub" (دچار فابینگ) هستید...
سرمیز یا سفره غذا یا دیگر موقعیت‌های اجتماعی با تلفن خود مشغول می‌شوید. قرار دادن تلفن کنار بشقاب غذا علامت هشداری است که نشان می دهد بزودی ارتباطات خانوادگی تان دچار اختلال خواهد شد.

یادتان باشد، حتی لازم نیست تلفن خود را در حین مکالمه لمس کنید تا روی رابطه شما تأثیر منفی بگذارد! یک مطالعه نشان داده است که تنها وجود تلفن در دستان یا کنار شما باعث می‌شود همسر، فرزند، خانواده یا دوستان و هم کارانتان کمتر با شما ارتباط برقرار کنند. 
بدون چک کردن تلفن نمی توانید شام، نهار یا صبحانه تان را تمام کنید.
این نشانه‌ای از دلهره و ترسی واقعی در شماست. ترسِ از دست دادن تماس، پیام یا پست جدیدی در شبکه های اجتماعی.

سه راه برای جلوگیری از فابینگ شدن:
۱- غذایتان را بدون تلفن بخورید
۲- تلفن را از دسترس خود دور کنید
۳- خود را به چالش بکشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شب‌های اسارت، با خدا
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 1155 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

گروهی بودیم در دل عراق، مفقود و بی‌اثر
نه نامی از ما ایران رفته بود
نه می‌دانستیم در ایران چه می‌گذرد
شب‌های دراز غریبی، چه دل‌مان می‌گرفت
خسته از بیگاری روز، خواب‌مان نمی‌آمد
شاید از بی‌سرنوشتی، شاید از بی‌خبری، شاید از غربت

همه لاغر شده بودیم و تکیده
همین بود که در اتاق محقری که قبلا جایمان نمی‌شد، همه دیگر جا می‌شدیم!
همان غذای کم هم، سیرمان می‌کرد
اشتهایی نداشتیم برای خوردن
کتک، نرمشی بود برای بدن نحیف‌مان...

حسرت یک چای داغ و شیرین
حسرت یک خواب بی‌دلهره
حسرت یک خنده واقعی
حسرت آزادی
نه یک ماه و دو ماه، سال‌هایی که شمارش آن خسته‌مان می‌کرد.
اگر امیدمان به خدا نبود، دیوانه شده بودیم
 رفته بودیم، مرده بودیم از غصه.
- یعنی خدا فراموش‌مان کرده؟
بین کهکشان‌ها گم شده‌ایم!
یعنی می‌شود؟

خواب‌زده می‌نشستیم واز ایران رفتن، برای هم داستان می‌گفتیم
- می‌رسیم ایران
چه مسافرت‌ها باید می‌رفتیم
چه خنده‌ها باید می‌کردیم
خنده‌هایی که قطع نمی‌شدند
چه آغوش‌ها باید می‌گشودیم
بوسه‌هایی که تمام نمی‌شدند
نه یک بار و دو بار، هزار بار
بر دست مادر، بر دست پدر...
و به‌ خدا می‌گفتیم
نباید یادش برود که خودش گفته
پس از هر سختی گشایش‌هاست
خدایا تو خودت گفتی هیچ سختی نمی‌ماند
هر چقدر سخت.
ته دل‌مان می‌لرزید، نکند دروغ باشد
دلخوشی باشد، تنها برای ناامیدان
امان از آن وقتی که گفتند ساک‌هایتان را ببندید
تبادل؟ باورمان نمی‌شد!
آزادی؟ مگر می‌شود!
کلکی است تکراری
امان از وقتی که سرسبزی‌های ایران را از دور دیدیم
آن وقتی که بوی خاک ایران به مشام‌مان رسید
و باورمان آمد، خدا راست گفته
خیلی هم راست.
کسی نبود اشک‌های شوق‌مان را پاک کند
اشک نبود، هق‌هق گریه شادی بود.
هنوز همان بچه‌ها را می‌بینم
همه سالخورده شده‌ایم، اما دل‌هایمان هنوز جوان است و روشن

مظلومیت این روزهای جوان‌ها را که می‌بینیم
هنوز به هم می‌گوییم
مگر می‌شود خدا دروغ گفته باشد

هنوز شب‌های بی‌خوابی با هم می‌نشینیم
نقشۀ آینده را می‌کشیم
ایران سرسبز
ایران آباد
ایرانی که همه دست در دست همند و خوشحال
پدرها می‌خندند، مادرها شادند
جوان‌ها از سر و کول هم بالا می‌روند
از شادی، از امید، از باور وعده‌های خدا...

- مگر می‌شود خدا فراموش‌مان کرده باشد
مگر می‌شود بین‌کهکشان‌ها گم‌مان کرده باشد
مگر می‌شود همه ی مردم ، چیزی را بخواهند
و خدا ندهد
مگر می‌شود عده‌ای همه را به بازی بگیرند
و خدا تنها نگاه کند

من شب‌های اسارت سیاه را گذرانده‌ام
شب‌های بی‌خبری را
شب‌های پر از بوی مرگ را
شب‌های تردید از رحمت خدا را
و امروز بند بند وجودم فریاد است
ملتِ عشق حتما پیروز است
ملتِ عشق آزادی را می‌چشد

سیم‌های خاردار جمع می‌شوند
درهای زندان بیگناهان باز می‌شود
سرسبزی می رسد
خنده‌های از عمق جان می رسد


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بعضی وقتا احساس می‌کنیم یک نیرویی اجازه نمی‌ده ما کار کنیم
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت | بازدید : 1008 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

بعضی وقتا احساس می‌کنیم یک نیرویی اجازه نمی‌ده ما کار کنیم. همین حس تنبلی و به تعویق انداختن کارها که مارو کلافه کرده.
وقتی میخوایم شرایطی رو تغییر بدیم، کاری رو شروع کنیم یا تکونی به خودمون بدیم، وضعیتی به اسم status quo bias یا تعصب وضعیت موجود مانع میشه. اما این چیه؟

یعنی مجموعه فاکتورهایی منفی که روی روان شما اثر گذاشتن و از همون ابتدا مانع میشن شما فعالیتی رو شروع یا مسیر جدیدی رو انتخاب کنید.

 یکی از این عوامل رو
به اسم sunk cost fallacy یا سوگیری هزینه هدر رفته می‌شناسیم. خب این یعنی چی؟

بعضی اوقات ما تمایل داریم در شرایطی باقی بمونیم که جزئیات و شرایطش رو می‌شناسیم - حتی اگر ناسالم باشه.

 مثلا تو یک رابطه‌ی بیخود گیر کردیم یا در یک محیط کاری سمی هستیم.

 این جور افراد دلشون تغییر می‌خواد اما بخاطر اینکه نمی‌دونن بعدش چی میشه و چه اتفاقی می‌افته، تو همون شرایط می‌مونن.

مورد دوم رو
 بهش میگن loss aversion یا زیان‌گریزی.
 اغلب ما می‌ترسیم تغییری رو در زندگی انجام بدیم چون مطمئن نیستیم اون تغییر آیا سودی برای ما خواهد داشت یا خیر. ما معمولا تمایل داریم این طور تصور کنیم که این تغییر ممکنه در زندگی به ما ضرر بزنه.

موردم سوم fear of regret یا ترس از پشیمانیه که با دو مورد بالایی همخوانی داره.
ما خیلی وقتا می‌دونیم دقیقا که چی می‌خوایم اما ازین می‌ترسیم که نکنه بعدا با انجام اون کار پشیمون بشیم! مورد آشناییه نه؟
الان کلی کار تو ذهنتون هست که دوست دارین انجام بدین اما ترس از پشیمونی بعدا نمیذاره.

عامل دیگر هم mere exposure effect هست که میگه ما هرچه بیشتر شرایطی رو تجربه کنیم، بیشتر اون رو می‌پذیریم و بهش تمایل داریم.
یه چیزی شبیه به عادت.
 شما ممکنه به بدبختی عادت داشته باشید، و همونجا می‌مونید. هرچه بیشتر در فضایی بمونید بیشتر بهش خو میگیرید.

در کل این status quo bias هرچند ممکنه شما رو از خطر دور نگه داره و ریسک زندگی رو کم کنه ولی متعاقبا مانع این میشه که شما کاری رو شروع یا تغییری رو دنبال کنید.
 باید بفهمیم که ترسمون از چیه و سعی کنیم بهش غلبه کنیم.

جایی هم خوندم که به تعویق انداختن کارها یا procrastination یک ریشه‌ی تکاملی داره.

مثلا یک پایان نامه داری، الان بهش فکر می‌کنی میگی خب سخته، جزئياتش زیاده، باید ده جا برم، با فلان استادها حرف بزنم و ... یهو می‌بینی یک کوه جلوت ایستاده.

بعدش ذهنت اینطور تصور میکنه که این یه خطره! پس بخاطر اینکه تو رو از خطر دور نگه داره، بهت تلقین می‌کنه که بهش فکر نکن، نزدیکش نشو و کاری بهش نداشته باش.

 اینه که هی ما خیلی از کارهای مهم رو عقب میندازیم، چون فکر کردن بهشون و انجام دادنشون دشواره، در نتیجه فکر میکنیم یک تهدیده.

راه‌حلشم اینه خودمون رو در معرض این خطرها قرار بدیم. از ریسک کردن نترسیم. سعی کنیم روتین و عادت‌های زندگیمون رو عوض کنیم.
قدم به قدم شروع کنیم. من خودم سخت‌ترین کار دنیا برام ویدیو ساختن بود. ترس از قضاوت شدن و خودت رو در معرض مردم قرار دادن.
اما چون مشتاق به تجربه حوزه‌های جدید بودم و میخواستم تغییر کنم، ویدیوی اول رو به سختی ساختم. دومی راحت‌تر بود.
سومی بدون مشکل. الانم که اعتماد بنفسم بالا رفته می‌تونم با زیرشلواری راه‌راه ویدیو بسازم. این کار دو سال پیش دورترین تصوری بود که از خودم داشتم.

این من رو یاد فیلم‌های ژانر وحشت انداخت:

فیلم‌هایی که با یک کاراکتر با قیافه‌ی کریه و مشمئز کننده‌ای طرفی. تا وقتی بیننده قیافه‌ی اون کاراکتر رو ندیده، ترس و وحشتش زیاده، وقتی قیافه‌ش رو دیدی از میزان ترسناک بودن فیلم کم میشه.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان tanzkadeh و آدرس tanzkadeh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 145
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 19

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 343
:: باردید دیروز : 396
:: بازدید هفته : 739
:: بازدید ماه : 20452
:: بازدید سال : 60522
:: بازدید کلی : 1071989